Kallades Emo - Begick Självmord

 

Jag kollade runt lite på emocore.se och deras forum då hittade jag ett som hette

Mobbades och kallades emo - begick självmord

Då fanns det den här länken: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14308262.ab

Jag blev ledsen och arg när jag läste det som stod på aftonbladets sida och även vad

som stod på emocore. Eller ja det folk kommenterade på emocore. Dem kunde kommentera saker som "hon får skylla sig själv" eller "så går det om man är emo"

Va fan! emo är en musik stil!

Men jag ska inte säga att emocore bara har "dåliga" personer på sidan. Det fanns även dem som tyckte att de va hemskt.

Folk verkar bete sig som att den här tjejen tog livet av sig för att hon blev kallad emo. Men hon blev liksom hårt in knuffad i ett skåp. Hon skade axeln och då blir det misshandel..

Hon blev krängt via facebook.

Hon mådde sämre fast hon bytte skola. Så man kan väll säga att hon va redan förstörd då.

Jag förstår mig inte heller på flickans mentor.. att flickan skulle gå runt i vissa klasser och berätta om emo-kulturenoch hon va ledsen över det killarna hade sagt. Liksom oftast är det då mobbare får en liten kick som jag har hört. Dem vill höra att personen dem mobbar mår dåligt. Plus varför skulle dem bryr sig vad hon sa? inget elakt menat!

Jag blev irriterad på att ingen gjorde något knappt. När det gäller mobbing måste man ingripa direkt!

Jag hoppas att mobbingen på skolor och över Internet försvinner, inte bara i svenska skolor och svenska sidor utan över allt.

Stoppa mobbing!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är verkligen inte klokt hur folk ignorerar mobbing nu för tiden, framförallt över internet. alla mobbar varandra och ingen sätter stopp för det. helt sjukt.

Svar: Det tycker jag också.
Cecilia

2012-12-18 @ 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0