Rasistiskt?

Okej så de flesta har väll hört talas om att dem ska ta bort vissa klipp ur Kalle Ankas jul. Det är väldigt mycket skrivande om det på facebook, om det är rasistiskt eller inte. Jag tycker inte att klippen dem tar bort är rasistiska. Jag tycker att det är mer rasistisk att ta bort dem. Då är det ju bara vita som är med nästan. Då blir det som att det bara ska finnas vita. Det är så fel.

 

Jag tycker att Disny/Sverige gör ett stort misstag. Tänk på vad barn kommer tro liksom! Dem kanske börjar reta och mobba folk med en annan hudfärg, för att dem aldrig ser de.

 

Det är ju som det här med pepparkaksgubbarna, man får inte klä ut sig till de, seriöst!? Jag tycker då att det är jävligt sjukt att man får vara lucia osv. Dem är ju vita! Då kan ju jag säga att jag tycker att det är kränkande för mig! att jag inte tycker att det är snällt att barnen ska ha vita kläder för att jag är vit... Liksom VA?!

 

Hur tänker dem som bestämmer här i Sverige?!

 

Svenskar verkar vara så jävla fega! Varför ska vi ändra oss för att några kommer hit och har en annan tro? Vi va här först!

 

Jag är inte rasist! Jag tycker bara att det är sjukt att vi ska va tvungna att ändra på oss. Jag tror inte att det är invandrarnas fel, det är väll svenskarnas och deras feghet som gör fel.

Förlåt mig om någon känner sig kränkta av det jag skrev. Det är absolut inte det jag vill att ni ska känna.

 

Vad tycker ni om det som händer i Sverige?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med, det är verkligen mer rasistiskt att ta bort klippen än att låta dem vara kvar. som du säger så är det som att man bara tillåter vita vilket är jävligt fel och konstigt.

förstår inte alls hur de tänker.

2012-12-18 @ 21:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0